Проучване установи, че повечето от рекламодателите смятат, че думата „блокчейн “ е била най-надценена за 2018 година. Това едва ли е изненада за повечето от нас, тъй като много от компаниите в области, напълно несвързани с технологията, твърдят, че я използват или я тестват в момента с цел малко или  много да се докажат като организации в крак с нововъведенията и тенденциите или евтин пиар.

Най-преувеличената дума за 2018

Наскоро публикуваното проучване за Intelligencer на Media Post, което през януари 2019 интервюира 120 маркетолози и 181 ръководители на рекламни агенции г., със цел  да разбере кои думи или термини са получили прекалено голяма популярност в рекламната индустрия през миналата година. 26% от участниците са избрали думата  „блокчейн“ като я нареждат на първо място в проучването за най-надценената дума от 2018 г..

Проучване: „Blockchain“ е най-надценен Buzzword на 2018

„Блокчейн консумира непропорционално голям дял в бизнес разговорите през 2018 г., което може да е и една от причините да бъде обявена за най-преувеличената дума в годината от страна на възприятието на рекламодателите “,  заяви  главният редактор на „Media Post” Джо Манде.

Второто място се споделя между “Изкуствен интелект ” и “ Програмен” с по 19%, а на трето място с 12%. се нарежда абревиатурата за крипто-активи „крипто“, и свързаните с нея производни, Освен това проучването представя и процентът на рекламодателите които мислят, че „блокчейн“ е надценен – 31%, срещу рекламните агенции ,които са едва 22%.

Корпоративна  маркетингова стратегия

Резултатите от проучването потвърждават, че рекламодателите знаят, че много от компаните злоупотребяват с термина „блокчейн“ само за да получат безплатна медийна реклама. Миналия месец се съобщи, че консултантската фирма McKinsey  е установила , че в 100 случая в фирми за представена информация че  използват технологията” блокчейн”, в по-голямата част от проектите все още са били в „начален обмислящ етап“ или са били прекратени.

Проучване: „Blockchain“ е най-надценен Buzzword на 2018

По проучването  на „Intelligencer” се обяснява, че то е проведено след публикуването на „Думитена годината” „Целта на бранда“от „Асоциацията на националните рекламодатели“,, с цел да се провери какво е другото мнение на рекламната индустрия.

Освен за най-надцененния термин, също така се  разбра, и че най-важната дума от годината е „прозрачност“, а „влиятелен“ се нарежда на второ място. Очаква се „Изкуствен интелект” да бъде най-употребявания термин в рекламната индустрия през 2019 г..

Какво мислите по отношение за резултатите от проучването за термина „блокчейн“? Споделете вашите мисли в раздела за коментари по-долу.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете Вашият коментар
Моля въведете Вашето име тук