Хюндай Комершъл – дъщерното дружество за финансови услуги на водещия южнокорейски автомобилен производител Hyundai – обяви партньорството си с американския технологичен гигант IBM, за да модернизира своя бизнес модел, използвайки Блокчейн. Новината беше обявена на 13 февруари по време на годишната технологична бизнес конференция на IBM – “IBM Think 2019” в Сан Франциско, Калифорния.
Според съобщенията, Хюндай Комершъл е корпоративна финансова компания, която предоставя лизингови и финансови услуги за търговски превозни средства и строителна техника.
Партньорството и с IBM ще се съсредоточи изцяло върху използването на мейнсрийм технологията с отворен код Блокчейн за създаването на нова и по-ефективна система за финансиране на доставките за търговската мрежа на Хюндай.
Участниците в Блокчейн базираната мрежа ще бъдат – автомобилни дилъри, дистрибутори и производители – които ще имат споделен достъп и в реално време до всички транзакции в блоковата верига, което ще позволи всички данни да бъдат надеждно управлявани и ефективно разпределяни. Технологията ще допренесе за повишаване на ефективността чрез автоматизиране на досегашните ръчни процеси.
Съобщението също така разкрива, че и още една от дъщерните фирми за финансови услуги на Hyundai, Hyundai Card, ще си партнира с IBM, за да приложи Блокчейн технологияти и в машинното обучение, чрез създадаване – „chatbot“ на базата на изкуствения интелект с цел да подобри и обслужването на своите клиенти.
Както беше съобщено по-рано, IBM бързо развива и внедрява своите приложения, базирани на блокчейн – в областта на финансовите услуги, веригата за доставки, правителството, търговията на дребно, управлението на цифровите права, здравеопазването и застраховането.
Последните проекти включват използването на Блокчейн и интернет (IoT) за борба със засушаването в щата Калифорния, както и споразумение за 700 милиона долара с една от най-големите банки в Европа, Banco Santander, за да се ускори използването на иновативната Блокчейн технология за испанската банка.
Както се съобщава, Chung Dae-sun – племенникът на изпълнителния директор на Hyundai Group и Hyundai Motors – основава HDAC, корейска блок-базирана IoT платформа и емитент на марката Hyundai-DAC (DAC), заедно с финландския филиал HyundaiPay.
По-рано тази седмица, HyundaiPay подписа Меморандум за разбирателство (MoU) с цел насърчаване растежа на стартиращите финтеки в Пусан, втория по големина град в Южна Корея.